I hope this blog reaches you in good health. My office is online still open. So I'll try to help you all by giving you as much information as I have available at this moment. It is possible you receive this mail more than once, because I do more than one company at your service. A lot is happening because of the coronaviruscrisis. Last Friday one element became clear. You, as entrepreneur, can ask yourself for a postponement of payment of taxes.
At this blog you find a template to send to the tax office. Fill the form with as much information you have available. If you have received already a tax letter, make a copy of it and send it with this request letter to the tax office:
Belastingdienst Den Haag (or your own office)
p/a Postbus 100
6400 AC Heerlen
Two other matters are not yet completely clear. That are the bbz (bijzonder bijstand zelfstandigen, special support small business entrepreneurs) and “compensqatieregeleing getroffen sectoren” (compensation regulation affected business sectors).
The first, the bbz, you can ask yourself at the municipality. This difference by every municipality. So I can’t really help you with this matter. This support is said by the politicians to be a gift. I read this at this moment as a loan. My advice is if you really need the bbz, then start the procedure. If you can wait, wait and demand for it as all is clear.
The second, the compensation regulation, is announced, but there is nothing know about it right now.
At last if your company had to close by the government you are entitled to all compensations. If you choose yourself to close, you are not automatically entitled to compensations.
Good luck and I hope to see you all soon at better circumstances.
Template:
Belastingkantoor Den Haag
p/a Postbus 100
6400 AC Heerlen
Datum: 23 maart 2020
Plaats: Den Haag
Betreft: Uitstel van betalingen van belastingen
Geachte heer, mevrouw,
Op de site van de belastingdienst heb ik begrepen dat ik uitstel van het betalen van belastingen kan krijgen. Met dit schrijven wil ik gebruik maken van deze faciliteit voor de duur van tenminste 3 maanden beginnende per direct.
Mijn gegevens zijn:
BSN (burgerservicenummer):
En/of VOF RSIN(registratienummer/btw nummer zonder B01,…):
En/of BV RSIN(registratienummer/btw nummer zonder B01,..)
[volledige naam]
[Adres]
[postcode][woonplaats]
[telefoonnummer]
Mijn bedrijf ligt met de uitbraak van de crisis zo goed als stil. Een aantal opdrachten is aan het beginvan de crisis nog afgemaakt. Daarna zijn een aantal opdrachten/werkzaamheden teruggetrokken of gestaakt. Tot slot er komen op dit moment geen nieuwe opdrachten/werkzaamheden bij. De telefoon ligt momenteel stil en wordt de agenda niet meer gevuld met opdrachten/werkzaamheden.
Ik verwacht dat na de crisis het een aantal weken tot maanden duurt voor dat de opdrachten/werkzaamheden weer terugkomen. Voor aanvullende vragen kunt u contact opnemen met mijn administratiekantoor Peter van de Pas t.h.o.d.n.TAXPAS, peter@taxpas.nl of 06-40 911 141.
Met vriendelijke dank,
In afwachting van uw antwoord, teken ik,
Met vriendelijke groet,
[Volledige naam] & [handtekening]